List of active policies
Name | Type | User consent |
---|---|---|
Regulamin korzystania z Platformy EAR Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie | Privacy policy | All users |
Polityka prywatności | Privacy policy | All users |
Summary
Regulamin korzystania z Platformy EAR
Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie
Full policy
§ 1.
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady korzystania z Usługi świadczonej za pośrednictwem platformy e-learningowej, w tym:
1) rodzaj
i zakres Usługi;
2) warunki
zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usługi;
3) warunki
świadczenia Usługi;
4) tryb
postępowania reklamacyjnego.
2. W zakresie nieuregulowanym w Regulaminie mają zastosowanie postanowienia Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie, stanowiącego załącznik do uchwały Nr 1031/2019 Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie z dnia 18 września 2019 r., dostępnego na stronie internetowej ear.oirpwarszawa.pl.
3. Postanowienia Regulaminu mają zastosowanie przed postanowieniami Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną.
4. Usługa jest świadczona przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie, ul. Żytnia 15 lok. 16, 01-014 Warszawa, tel. +48 22 862 41 69, adres poczty elektronicznej oirp@oirpwarszawa.pl, NIP 526-025-09-43.
5. Usługa polega na zapewnieniu Użytkownikom dostępu za pośrednictwem Platformy EAR do różnych form zajęć szkoleniowych prowadzonych w ramach doskonalenia zawodowego lub zajęć dla aplikantów radcowskich o funkcjonalnościach umożliwiających wprowadzanie i przechowywanie informacji o uczestnictwie i uzyskanych punktach szkoleniowych lub odbytych zajęciach.
6.
Usługa jest usługą świadczoną drogą
elektroniczną, na zasadach określonych w ustawie
z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020
r. poz. 344).
§ 2.
Definicje
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
1) Platforma
EAR, Serwis – system elektroniczny dostępny w sieci Internet
w domenie ear.oirpwarszawa.pl, dedykowany członkom samorządu radców prawnych,
zapewniający dostęp do materiałów szkoleniowych i umożliwiający udział oraz
zarządzanie Szkoleniami przy użyciu udostępnionych w nim funkcjonalności;
2) Dane –
wszelkie informacje i treści zamieszczane przez Użytkownika na Koncie lub w inny sposób przekazane przez Użytkownika Usługodawcy w celu ich udostępnienia
w Serwisie, w tym również dane osobowe;
3) Konto
– profil osoby na Platformie EAR, po zalogowaniu umożliwiający korzystanie z udostępnionych przez Usługodawcę materiałów oraz Szkoleń;
4) Regulamin
– Regulamin korzystania z Platformy EAR Okręgowej Izby Radców Prawnych w
Warszawie przeznaczony dla członków samorządu radców prawnych;
5) Regulamin
świadczenia usług drogą elektroniczną - Regulamin świadczenia
usług drogą elektroniczną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie,
stanowiący załącznik do uchwały Nr 1031/2019 Rady Okręgowej Izby Radców
Prawnych w Warszawie z dnia 18 września 2019 r.;
6) Szkolenia
– dostępne online różne formy edukacyjne, w tym wykłady, webinaria oraz inne
formy zajęć, które są dostarczane przez Usługodawcę w ramach Platformy EAR;
7) Usługa
– usługa polegająca na zapewnieniu Użytkownikom dostępu do Platformy EAR, o
funkcjonalnościach umożliwiających korzystanie ze Szkoleń udostępnionych przez Usługodawcę
w celu poszerzenia wiedzy oraz realizacji obowiązku doskonalenia zawodowego;
8) Usługodawcę
– Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie, ul. Żytnia 15 lok. 16, 01-014
Warszawa;
9) Użytkownika
– każda osoba fizyczna wpisana na listy prowadzone przez rady okręgowych izb
radców prawnych (radca prawny, prawnik zagraniczny, aplikant radcowski) korzystającą
z Usługi, zobowiązaną do przestrzegania Regulaminu;
§ 3.
Zakładanie Konta Użytkownika
1.
Zakładanie Konta jest dobrowolne i
bezpłatne.
2.
Warunkiem założenia Konta jest
przeprowadzenie przez Użytkownika w całości procedury rejestracji znajdującej
się na stronie: ear.oirpwarszawa.pl i akceptacja Regulaminu.
3.
Usługodawca dokonuje weryfikacji
zgłoszonych przez Użytkownika danych w ciągu 3 dni roboczych.
4.
Usługodawca może odmówić założenia Konta,
a także czasowo zablokować lub usunąć Konto Użytkownika, jeśli podane przez
Użytkownika w trakcie procesu rejestracji Dane okażą się niezgodne z prawdą. Rejestracja,
która zostanie odrzucona przez Usługodawcę skutkuje usunięciem danych Konta.
5.
Korzystanie przez Użytkownika z Usługi rozpoczyna
się w momencie otrzymania potwierdzenia rejestracji wysłanego przez Usługodawcę,
oznaczającego zawarcie przez Użytkownika z Usługodawcą, umowy o świadczenie
Usługi określonej w Regulaminie;
§ 4.
Zawarcie i rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi
1.
Umowa o korzystanie z Usługi zostaje
zawarta z chwilą założenia Konta i zaakceptowania Regulaminu przez Użytkownika.
2. Usługodawca
nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin przed zawarciem umowy o
świadczenie Usługi, a także, na jego żądanie, w sposób, który umożliwia
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu
teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
3. Akceptacja
Regulaminu jest dobrowolna, jednak stanowi warunek skorzystania z Usługi.
4.
Umowa o korzystanie z Usługi zostaje
zawarta na czas nieokreślony.
5.
Użytkownik może w każdej chwili
zrezygnować ze świadczenia Usługi. Rozwiązanie umowy o świadczenie Usługi
następuje poprzez poinformowanie Usługodawcy o rezygnacji z Usługi na adres Usługodawcy wskazany w Regulaminie.
6.
Umowa o świadczenie Usługi wygasa z chwilą
skreślenia Użytkownika z odpowiednich list prowadzonych przez Radę OIRP w
Warszawie lub właściwe rady okręgowych izb radców prawnych.
7.
W przypadku naruszenia przez Użytkownika
postanowień przepisów prawa, Regulaminu, Regulaminu świadczenia usług drogą
elektroniczną lub działania przez Użytkownika na szkodę Usługodawcy lub innych
Użytkowników, Usługodawca może, według swojego wyboru, czasowo zablokować
Użytkownikowi dostęp do Usługi lub rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym.
8.
Czasowe zablokowanie dostępu do Usługi
trwa przez okres niezbędny do usunięcia przyczyny stanowiącej podstawę
zablokowania, w szczególności zaniechania naruszeń i naprawy ich skutków. Usługodawca informuje Użytkownika o zamiarze zablokowania
dostępu do Usługi.
9.
Usługodawca może zawiesić bądź zakończyć
świadczenie Usługi po uprzednim poinformowaniu Użytkowników na podane przez
nich adresy poczty elektronicznej lub opublikowanie tej informacji na stronie
internetowej Usługodawcy.
10.
W razie zawieszenia, rozwiązania lub
wygaśnięcia umowy, dostęp Użytkownika do Usługi zostaje zablokowany.
Usługodawca usuwa Konto użytkownika w terminie 30 dni od rozwiązania lub
wygaśnięcia umowy o świadczenie Usług. Usługodawca ma jednak prawo zachować kopię
danych dotyczących Konta Użytkownika w zakresie, w jakim jest to niezbędne do
potwierdzenia uczestniczenia w Szkoleniach, w celu udokumentowania przez
Użytkownika wywiązania się z realizacji obowiązku doskonalenia zawodowego lub
jeżeli jest to konieczne do celów dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
§ 5.
Ogólne warunki świadczenia Usługi
1. Świadczenie Usługi przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika obejmuje:
1) udostępnienie
Szkoleń i umożliwienie uczestniczenia w nich online;
2) udostępnienie
materiałów szkoleniowych możliwych do pobrania lub wyświetlenia w ramach Serwisu;
3) przechowywanie
informacji o uczestnictwie w Szkoleniach.
2.
Usługodawca świadczy Usługę zgodnie z
Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną i obowiązującymi przepisami
prawa. Korzystanie z Usługi jest dobrowolne.
3.
Usługa jest świadczona Użytkownikom
nieodpłatnie. Użytkownik może korzystać z Usługi wyłącznie na własny użytek.
4.
Usługodawca zobowiązuje się do zachowania
należytych standardów bezpieczeństwa przy świadczeniu Usługi w celu zachowania
bezpieczeństwa i integralności danych.
5.
Usługodawca może według własnego wyboru
wprowadzać zmiany w funkcjonalnościach Usługi oraz dodawać nowe
funkcjonalności.
6.
Użytkownik nie może udostępniać danych do
logowania do Konta osobom trzecim ani w inny sposób umożliwiać im publikowania informacji w Serwisie.
7.
W przypadku utraty danych do logowania lub
stwierdzenia nieautoryzowanego dostępu do Konta lub podejrzenia takiego
zdarzenia, Użytkownik zobowiązany jest jak najszybciej dokonać zmiany danych do
logowania za pośrednictwem Serwisu i poinformować o zdarzeniu Usługodawcę.
8.
Użytkownik potwierdza, że jest świadomy
niebezpieczeństwa utraty bądź ujawnienia danych wiążącego się z korzystaniem z
sieci Internet. Użytkownik zobowiązany jest stosować właściwe środki techniczne
w celu minimalizacji powyższego niebezpieczeństwa, w szczególności przez
stosowanie programów antywirusowych oraz zachowanie w poufności danych
dotyczących logowania do Konta.
9.
Niedozwolone jest korzystanie z Usługi w
sposób sprzeczny z prawem, Kodeksem Etyki Radcy Prawnego, Regulaminem,
Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną, dobrymi obyczajami lub w
jakikolwiek sposób naruszający dobra osobiste lub interes Usługodawcy, a także
działanie przez Użytkownika na szkodę Usługodawcy lub innych Użytkowników.
10.
Niedozwolone jest podejmowanie działań
utrudniających lub uniemożliwiających prawidłowe działanie Usługi, działań w
celu przełamania zabezpieczeń Serwisu, a także stosowanie ukrytych kanałów
dostępu, Złośliwego oprogramowania typu „wirusy”, „robaki”, „bomby czasowe”,
„konie trojańskie” i innych mechanizmów umożliwiających dostęp niezgodny z
intencją Usługodawcy lub mogących mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie
infrastruktury lub oprogramowania Usługodawcy lub Użytkowników.
11.
W każdym czasie, w szczególności w
przypadku powzięcia wątpliwości co do zgodności działania Użytkownika z
Regulaminem, w tym podejrzenia naruszenia praw własności intelektualnej lub
dóbr osobistych osób trzecich, Usługodawca zastrzega sobie prawo weryfikacji
danych wprowadzonych przez Użytkownika, prawo usunięcia danych z Serwisu, prawo czasowego zablokowania dostępu do Usługi, a także do usunięcia
Konta.
§ 6.
Prawa autorskie
1.
Serwis, inne elementy Usługi oraz zawarte
w nich funkcjonalności, elementy tekstowe, graficzne, zdjęcia, aplikacje, bazy
danych, programy komputerowe, arkusze, formularze, skrypty, animacje, w
zakresie w jakim stanowią utwory, znaki towarowe lub bazy danych, podlegają
ochronie określonej w przepisach prawa, w szczególności ochronie na podstawie
przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1231, z późn. zm.), ustawy z dnia 30 czerwca
2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2020 r. poz. 286, z późn. zm.)
oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. z 2019 r.
poz. 2134).
2. Prawa
do powyższych utworów, znaków towarowych i baz danych, przysługują Usługodawcy
lub odpowiednio podmiotom, których materiały, na podstawie współpracy z Usługodawcą, są udostępniane w ramach Usługi, z zastrzeżeniem że nie dotyczy
to Danych zamieszczanych przez Użytkownika.
3.
Użytkownikowi przysługuje prawo do
korzystania z powyższych utworów, znaków towarowych i baz danych wyłącznie na
warunkach określonych w Regulaminie i wyłącznie w ramach korzystania z Usługi,
za pośrednictwem sieci Internet, bez prawa do ich modyfikacji.
§ 7.
Odpowiedzialność Usługodawcy
1.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności
za szkodę w przypadkach wskazanych w Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną.
2.
Usługodawca nie gwarantuje, że Usługa
spełni wymagania Użytkownika lub że działanie Usługi będzie nieprzerwane i
wolne od błędów. Usługodawca nie udziela żadnych gwarancji co do
funkcjonalności lub użyteczności Usługi.
3.
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności
za szkody powstałe w wyniku działania sprzętu komputerowego, oprogramowania i
infrastruktury Użytkownika lub osób trzecich.
4.
Wszelkie ograniczenia odpowiedzialności
Usługodawcy stosuje się w zakresie w jakim są one dopuszczalne w świetle
bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W szczególności za bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją Umowy, Usługodawca ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych
bezwzględnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
§ 8.
Odpowiedzialność Użytkownika
1.
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za
szkodę w przypadkach wskazanych w Regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną.
2.
Niedozwolone jest zamieszczanie przez
Użytkownika w Serwisie danych:
1)
o charakterze bezprawnym;
2)
naruszających prawa własności
intelektualnej Usługodawcy lub osób trzecich;
3)
naruszających tajemnice prawnie chronione;
4)
naruszających dobre obyczaje, mających
charakter obraźliwy lub wulgarny.
3.
W przypadku, gdy Użytkownik lub
jakakolwiek osoba trzecia stwierdzi, iż Dane zamieszczone w Serwisie naruszają
ich prawa, dobra osobiste, tajemnicę prawnie chronioną, inne przepisy prawa,
dobre obyczaje lub w inny sposób ma charakter bezprawny, ma prawo powiadomić
Usługodawcę o potencjalnym naruszeniu.
4.
Usługodawca powiadomiony o potencjalnym
naruszeniu podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie z Serwisu
danych będących przyczyną naruszenia.
5.
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za
szkodę spowodowaną działaniem lub zaniechaniem sprzecznym z Regulaminem.
6.
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za
szkodę spowodowaną zamieszczeniem przez niego Danych w Serwisie. W
szczególności Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za naruszenie praw
osób trzecich, w tym praw własności intelektualnej, dóbr osobistych osób
trzecich oraz wszelkie roszczenia kierowane przez takie osoby trzecie w związku
z zamieszczeniem przez Użytkownika Danych na Koncie i ich publikacją w
Serwisie.
§ 9.
Ochrona danych osobowych
1.
Usługodawca jest administratorem danych
osobowych przetwarzanych w celu świadczenia Usługi. Przetwarzanie danych osobowych
Użytkowników dokonywane jest na zasadach określonych w Regulaminie świadczenia
usług drogą elektroniczną oraz Polityce prywatności, z uwzględnieniem
postanowień niniejszego paragrafu.
2.
Usługodawca może przetwarzać następujące
dane osobowe Użytkownika niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany
lub rozwiązania stosunku prawnego między nimi:
1) dane osobowe podawane niezbędne do świadczenia Usługi w zakresie:
a)
imię i nazwisko,
b)
numer wpisu,
c)
login,
d)
adres e-mail,
e)
numer telefonu (opcjonalnie),
f)
przynależność do samorządu;
2) inne dane pozyskane lub wytworzone w toku korzystania z Usługi przez Użytkownika w zakresie:
a)
historia korzystania z Usługi,
b)
historia uzyskanych punktów szkoleniowych,
c)
dane i materiały wprowadzane lub umieszczane
w Serwisie.
3.
Aktywność Użytkowników w trakcie
korzystania z Usługi może być monitorowana, w celu potwierdzenia obecności.
4.
Usługodawca przetwarza Dane o których mowa
w ust. 2 w czasie świadczenia Usługi oraz przez czas trwania cyklu doskonalenia
zawodowego, z zastrzeżeniem danych zabezpieczonych w toku postępowań
dyscyplinarnych, o których mowa w ustawie o radcach prawnych oraz wyjaśniających lub w związku z prowadzonym
postępowaniem na żądanie organów państwowych zgodnie z obowiązującymi
przepisami.
5.
Usługodawca udostępni Dane Użytkownika
właściwej okręgowej izbie radców prawnych, zgodnie z podanym w panelu
Użytkownika numerem wpisu na odpowiednią listę na dzień uczestnictwa w
Szkoleniu. Zakres udostępnionych danych:
1) imię
i nazwisko;
2) numer
wpisu;
3) data
oraz Szkolenia lub zajęcia w których Użytkownik uczestniczył wraz z uzyskanymi
punktami szkoleniowymi.
6. Więcej informacji o przetwarzaniu danych zawartych jest Regulaminie usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
§ 10.
Kontakt i postępowanie reklamacyjne
1.
Użytkownik może kontaktować się z
Usługodawcą w sprawie Usługi pisemnie na adres: Okręgowa Izba Radców Prawnych w
Warszawie, ul. Żytnia 15 lok 16, 01-014 Warszawa lub elektronicznie na adres:
e-mail: pomoctechniczna@oirpwarszawa.pl.
2.
Wszelkie oświadczenia związane z
korzystaniem z Usługi, w tym oświadczenia dotyczące wypowiedzenia lub zmiany
umowy o świadczenie Usługi będą kierowane do Użytkownika w formie pisemnej lub
elektronicznej na wskazane przez Użytkownika adresy.
3.
Usługodawca może również kontaktować się z
Użytkownikiem w formie telefonicznej – na wskazany przez Użytkownika numer
telefonu.
4.
Użytkownik ma obowiązek podania aktualnych
danych do korespondencji. W razie zmiany danych do korespondencji Użytkownik ma
obowiązek poinformować o tym fakcie Usługodawcę, przy czym do czasu otrzymania
zawiadomienia przez Usługodawcę, doręczenie dokonane na dotychczasowy adres
uważa się za skuteczne.
5.
Zgłoszenia i reklamacje powinny zawierać
szczegółowy opis występującego problemu i dane kontaktowe Użytkownika, umożliwiające przekazanie przez Usługodawcę
odpowiedzi na zgłoszenie dokonane przez Użytkownika (imię i nazwisko, adres
kontaktowy lub adres e-mail).
6.
Usługodawca udziela odpowiedzi na
reklamację Użytkownika w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
§ 11.
Postanowienia końcowe
1.
Użytkownik nie może przenosić praw i
obowiązków wynikających z umowy o świadczenie Usługi na osoby trzecie.
2.
Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany
Regulaminu. Zmiany w Regulaminie są udostępniane na Platformie EAR oraz komunikowane z wyprzedzeniem
Użytkownikom w sposób umożliwiający zapoznanie się z nimi.
3.
Zmiana adresów stron internetowych,
adresów poczty elektronicznej lub numerów telefonów wskazanych w Regulaminie,
nie stanowi zmiany Regulaminu i jest komunikowana Użytkownikom na stronie
Serwisu.
4.
Korzystanie przez Użytkownika z Serwisu
lub Usługi po wprowadzeniu zmian Regulaminu oznacza akceptację nowego
Regulaminu. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Użytkownik jest obowiązany
poinformować o tym Usługodawcę. Brak akceptacji zmian Regulaminu jest
równoznaczny z rezygnacją z korzystania z Usługi.
5.
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem
mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
6.
Regulamin stosuje się z dniem opublikowania
na stronie internetowej Usługodawcy.
Summary
Polityka prywatności
Full policy
Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie.
Administratorem danych osobowych jest Okręgowa Izba Radców Prawnych z siedzibą w Warszawie, ul. Żytnia 15 lok. 16, 01-014 Warszawa (zwana dalej „Administratorem”), NIP: 526-025-09-43.
Administrator dba o bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych. Administrator przetwarza wyłącznie takie dane, które są dopuszczalne przez prawo oraz w zakresie niezbędnym dla osiągnięcia celu ich przetwarzania. Dane osobowe zbierane przez Administratora są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym również „RODO”.
Cel i zakres przetwarzanych danych. Serwisy internetowe Administratora mogą przetwarzać dane, które nie zawierają danych kontaktowych użytkownika, ale mogą być wykorzystane do identyfikacji określonego urządzenia, za pomocą którego uzyskuje on dostęp do serwisu. W połączeniu z innymi danymi, pozyskiwane przez Administratora dane mogłyby jednak zostać wykorzystane w celu identyfikacji użytkownika. W taki sposób Administrator może pozyskiwać np.: dane demograficzne, adresy IP oraz identyfikatory internetowe, jak również dane uzyskiwane z plików cookies. Pozyskane w ten sposób dane Administrator wykorzystuje w celu umożliwienia identyfikacji sesji użytkownika, dostosowania wyświetlanych treści oraz w celach statystycznych.
Ponadto, w zależności od charakteru relacji, Administrator może gromadzić różne kategorie danych osobowych podawanych bezpośrednio przez użytkowników. Zakres danych jest uzależniony od charakteru relacji i może obejmować takie dane jak: Imię i nazwisko, dane adresowe i kontaktowe, dane potwierdzające przynależność do określonej grupy zawodowej, numer wpisu, PESEL. Administrator może przetwarzać dane osobowe użytkowników w następujących celach:
- Autoryzacji oraz przyznania dostępu do zasobów Administratora,
- Umożliwienia rejestracji na organizowane lub wspierane przez Administratora wydarzenia,
- Administrowania serwisami,
- Zapewnienia zgodności z prawem oraz bezpieczeństwa funkcjonowania serwisów Administratora,
- Prowadzenia analiz statystycznych.
W pewnych sytuacjach podanie danych może być niezbędne dla realizacji działań na żądanie użytkownika (np. rejestracja do usług lub wydarzeń).
Podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych może być:
- Udzielona przez użytkownika zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO): W pewnych sytuacjach Administrator może poprosić o udzielenie zgody na wykorzystanie danych osobowych. Cel wykorzystania danych zawsze jest podawany w treści zgody. Udzielona zgoda może być wycofana w każdym czasie, za pośrednictwem specjalnie przygotowanych ku temu funkcjonalności serwisów Administratora lub poprzez kontakt na adres e-mail. Należy pamiętać, że wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
- Konieczność przetwarzania dla realizacji obowiązku wynikającego z przepisów prawa lub dla wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO): W pewnych okolicznościach Administrator może mieć obowiązek przetwarzania danych osobowych użytkownika w celu zachowania zgodności przepisami prawa (np. obowiązek utrwalenia złożonego przez użytkownika oświadczenia) lub wypełnienia zobowiązań Administratora wynikających z umowy, której stroną jest dany użytkownik (np. regulamin wybranego serwisu). Administrator będzie przechowywał dane osobowe w czasie trwania umowy oraz w czasie trwania obowiązków prawnych
- Realizacja uzasadnionych interesów Administratora lub osoby trzeciej (art. 6 ust.1 lit. f RODO), o ile będą one przeważać nad prawami i wolnościami użytkownika. Takimi uzasadnionymi interesami mogą być w szczególności: prowadzenie komunikacji z użytkownikami, zapewnienie bezpieczeństwa serwisów Administratora oraz prowadzenie analiz statystycznych, archiwizacja danych dla spełnienia wymagania rozliczalności oraz ustalenie, dochodzenie i obrona roszczeń, a także ochrona przed takimi roszczeniami. Dane będą przechowywane w okresie przedawnienia poszczególnych roszczeń.
Ujawnianie danych. Administrator co do zasady nie udostępnia danych użytkowników innym podmiotom, chyba że obowiązek takiego ujawnienia wynika z przepisów prawa (np. ujawnienie na żądanie uprawnionych organów) lub jest niezbędne dla realizacji i odbywa się na żądanie użytkownika (np. w przypadku rejestracji na wydarzenia organizowane przez zewnętrznych dostawców).
Dostęp do danych użytkownika mogą posiadać podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (podwykonawcy i dostawcy), w tym zapewniający wsparcie techniczne funkcjonowania serwisów Administratora.
Przekazanie danych do państw trzecich. Niektórzy odbiorcy danych mogą mieć siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, niezapewniającym odpowiedniego stopnia ochrony („Państwo trzecie”). W każdym przypadku przekazanie takie odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem właściwych zabezpieczeń związanych z takim przetwarzaniem danych, w tym w szczególności na podstawie umowy z odbiorcą danych z wykorzystaniem Standardowych Klauzul Umownych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
Zautomatyzowane przetwarzanie danych. Dane osobowe użytkowników będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na sytuację użytkowników. Przetwarzanie zautomatyzowane, w tym profilowanie może polegać na analizie i ocenie danych użytkownika celem dostosowania zachowania serwisów do konfiguracji urządzenia oraz oprogramowania, z którego użytkownik korzysta jak również do preferencji użytkownika.
Prawa użytkowników. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie, użytkownicy posiadają szereg uprawnień. Administrator zapewnia respektowanie wszystkich praw użytkowników wynikających z RODO i innych przepisów prawa:
- Prawo dostępu do danych osobowych – Każdy użytkownik może domagać się uzyskania informacji o tym, jakie dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, w tym otrzymania kopii swoich danych osobowych.
- Prawo sprostowania danych osobowych – Użytkownik może domagać się poprawienia danych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych, które są niekompletne.
- Prawo usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) – Użytkownik może domagać się usunięcia wszystkich swoich danych w niektórych przypadkach, m.in. w razie cofnięcia zgody na ich przetwarzanie (o ile stanowiła jedyną podstawę przetwarzania) lub gdy dane były przetwarzane niezgodnie z prawem. Ważne! Użytkownik nie będzie mógł skorzystać z tego uprawnienia, gdy przetwarzanie danych wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa lub gdy przetwarzanie jest niezbędne dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Prawo sprzeciwu – Użytkownik może w dowolnym momencie domagać się wstrzymania przetwarzania danych z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją w wypadku, w którym dane użytkownika są przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (np. w celu prowadzenia statystyk i analiz). W takim wypadku Administrator przestanie przetwarzać dane osobowe, chyba że będą istnieć ważne prawnie i uzasadnione: (1) podstawy do ich przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności użytkownika lub (2) podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych – Użytkownik może domagać się „zablokowania” danych (tj. ograniczenia wszelkich operacji przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania) w określonych sytuacjach, m.in. w czasie niezbędnym do ich poprawienia lub gdy nie będą one dalej potrzebne, lecz ich przechowywanie jest potrzebne użytkownikowi np. do ochrony jego praw.
- Prawo do przenoszenia danych osobowych – Użytkownik może domagać się otrzymania danych, które dostarczył, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Użytkownik może żądać uzyskania tych danych lub przesłania ich bezpośrednio innemu, wskazanemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe.
Ponadto, w razie podejrzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Kontakt w sprawach dotyczących ochrony danych. W celu realizacji swoich praw oraz w przypadku wszelkich pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie zapraszamy do kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem: iod@oirpwarszawa.pl lub bezpośrednio z Administratorem pod adresem oirp@oirpwarszawa.pl lub pisząc na adres siedziby Administratora.
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie Adres: ul. Żytnia 15 lok. 16, 01-014 Warszawa
Pliki cookies
Serwis ear.oirpwarszawa.pl używa technologii śledzących, w tym plików cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze stron i podstron Administratora, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Do monitorowania informacji o użytkownikach Administrator wykorzystuje narzędzia Google Analytics, które rejestrują zachowanie użytkownika na stronie. Więcej informacji na temat wykorzystania narzędzi Google Analytics przez Administratora znajduje się na stronie: http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html.
Aby dać użytkownikom korzystającym z naszych stron więcej możliwości wyboru sposobu, w jaki wykorzystywane są ich dane zbierane za pomocą narzędzi Google Analytics, Google opracował dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Dodatek komunikuje się z protokołem Google Analytics JavaScript (ga.js), aby przekazać informacje, że dane o odwiedzinach witryny nie powinny zostać przesłane do Google Analytics. Dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics nie blokuje przesyłu danych do samej strony internetowej lub innych sieciowych usług analitycznych.
Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści. Administrator stosuje pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard swoich stron, a zebrane dane są wykorzystywane przez Administratora jedynie w celu optymalizacji działań.
Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronie http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies